Určite to poznáte – ráno vám zvoní budík, no vám sa nechce vôbec vstávať. Ste unavení, vyčerpaní, no kvôli práci musíte vstať. Vieme čo vám môže pomôcť vstať z postele.

Strečing v posteli

Každé ráno, ešte pred tým ako vstanete z postele začnite ľahkým strečingom alebo kondičnou gymnastikou s vlastnou váhou. V ležmo na chrbte ťahaním tlačte svoje koleno až k hrudníku a zhlboka dýchajte. Nohy si párkrát vymeňte. Následne môžete raz jednou raz druhou končatinou vo vzduchu kresliť napríklad kruh.

Minimálne 8 hodín spánku

Vieme, že nie vždy sa dá spať minimálne osem hodín denne, no skúste sa premôcť a dopriať si skutočne dostatok spánku. Tiež je dôležité nejesť nič ťažké minimálne dve hodiny pred nočným spánkom. Oveľa lepšie a rýchlejšie sa zaspáva s prázdnym žalúdkom.

Ranné svetlo vám pomôže

Je veľmi dôležité mať pri rannom vstavaní dostatočné svetlo v miestnosti. Štúdie dokázali, že svetlo pred úsvitom podnecuje bunky v očiach človeka, ktoré vysielajú signál do mozgu, že je potrebné vstávať. Okno v izbe využite na to, aby ste sa po zobudení nadýchali čerstvého vzduchu. Zapozerajte sa do prekrásnej prírody okolo vás a zasnívajte sa do svojich pocitov. Vaše sny sa vám vzápätí splnia, pretože podnecujúce myšlienky vás priblížia k vašim snom a tým si spríjemníte celý nastávajúci deň.

Pohár vody na ráno

Vyskúšajte si každé ráno, hneď po zobudení dať pohár vody. Najideálnejšie je vypiť pohár vody minimálne pätnásť minút pred svojimi raňajkami. Pýtate sa, čo bude nasledovať po tomto rannom rituáli? Voda rozbehne spomalený metabolizmus a zapríčiní jeho oživenie.

Raňajky sú skutočne dôležité

Nikdy nevynechávajte raňajky, pretože sú najdôležitejším jedlom celého dňa. Najvhodnejšími potravinami sú ovocie, celozrnné pečivo, mliečne výrobky a pokrmy s vyšším obsahom nenasýtených mastných kyselín. Dajte si napríklad celozrnné pečivo s maslom a banánom. Alebo šunku, chlieb, maslo, syr a dávku zeleniny. Len ťažko budete môcť byť fit a podávať kvalitné výsledky bez jedla, ktoré vaše telo potrebuje. Neuspokojte sa iba šálkou kávy, či cigaretkou. Práve naopak, vyraďte ich zo svojho ranného rituálu čo možno najskôr.

Studená sprcha

Studená sprcha robí skutočné zázraky. Ak sa bojíte, že studená sprcha bude nepriaznivo vplývať na váš organizmus, opak je pravdou. Pochopiteľné je, že sa nemôžete úplne od začiatku sprchovať ľadovou vodou, musíte isť na to postupne. Začnite klasickou vodou a vždy sa na konci opláchnite studenšou a studenšou vodou, až sa začnete normálne sprchovať studenou vodou. Tento zvyk vás zaručene preberie, na to sa môžete spoľahnúť.

Foto: unsplash.com

Značky : # # #